Co mówi klientowi Twoje biuro?

fot. CC BY-ND 2.0

Wnętrze twojego biura, sklepu lub warsztatu potrafi powiedzieć więcej o Twojej firmie niż 1000 słów. Wymiary, kolory, tekstury i oświetlenie – te wszystkie czynniki mają niebywałe znaczenie. To one podprogowo informują klienta o 3 kluczowych elementach prowadzonej przez Ciebie firmy.

Produkt

Nie może być lepszego przykładu w jaki wnętrze może komunikować jakość i cechy produktu niż sklepy Apple. Są one tak jasne, proste i eleganckie jak urządzenia sprzedawane przez ten koncern.Białe lub metaliczne ściany wskazują na nieskazitelną jakość poczynając od laptopów, a na iPodach kończąc.

Kultura

Puma musi być czymś więcej niż tylko kolejną marką obuwia, aby móc konkurować z takimi markami jak Nike, czy Adidas. Obie starają się stworzyć silny związek z kulturą aktywnego stylu życia i sportu. Stąd nie może dziwić, iż Puma House w Tokio wyróżnia się schodami zamiast półek, co ma oddawać takie ideały jak rozwój osobisty i wytrwałość.

Autorytet

Banki wykorzystują wzornictwo, by stworzyć przyjazne środowisko dla klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Na przestrzeni lat jedyne co nie zmieniło się w wystroju ich oddziałów to wykorzystanie dużych powierzchni, wysokich sufitów i kolumn w centralach. Ma to w oczach klientów podkreślić ich solidność, autorytet i niezawodność, by ci powierzyli im swoje oszczędności.